Jos et ole vielä luonut blogia pääsivustosi mainostamiseksi, miksi et ryhtyisi heti? Koska bloggaaminen voi ehdottomasti lisätä mielekkään liikenteen virtausta yrityksesi verkkosivustolle, kuten mikään muu digitaalisen markkinoinnin muoto. Tai ehkä olet jo kokeillut ja olet vähemmän kuin vaikuttunut tuloksista, olipa asemasi mikä tahansa, tämä artikkeli näyttää sinulle, kuinka voit rakentaa blogin, joka on sekä houkutteleva että tehokas. Keskitymme juuri nyt teemoihin, ja kun päätät valita blogiisi yhden, sinun kannattaa todella miettiä sitä. Pohjimmiltaan näitä on tuhansia, joista valita, ja siinä piilee ongelma. Niitä on niin kätevä ladata paljain luusein blogisi sisältöön, että monet meistä vain hyväksyvät ensimmäisen, joka sopii. Joten tässä on muutamia erittäin tärkeitä vinkkejä, jotka varmasti tekevät blogistasi erottuvan kaikista oikeista syistä.
Sivupalkit ovat tärkeitä
Navigointiominaisuuksien tulee olla sekä sulavia että helppokäyttöisiä, ja tästä syystä sivupalkit ovat niin tärkeitä onnistuneen blogiteeman kannalta. Ne eivät ainoastaan erotu melko kauniisti, vaan ne myös parantavat käyttökokemusta erittäin positiivisella tavalla. Hyvin suunniteltu sivupalkki täydentää sivua ja antaa käyttäjälle mahdollisuuden siirtyä blogisi toiseen osaan. Sinun tulisi etsiä teemaa, jolla on todella useampi kuin yksi sivupalkkivaihtoehto, ja siirry sieltä.
värit
Blogisi tulee olla houkutteleva ja helposti luettava, ja käyttämällä hienoja väriyhdistelmiä voit saavuttaa molemmat tavoitteet melko hienosti. Katso blogiteeman vaihtoehtoja ja katso, hyppääkö jokin väriteema sinuun? Jokaisella teemalla tulisi olla valinnanvaraa, ja on viisasta ajaa näistä esittely nähdäksesi, kelluuko jokin todella veneessäsi. Koska jos ne näyttävät sinusta liukkailta, on mahdollista, että vierailijasi tuntevat samoin.
Ainutlaatuinen
Jos haluat selata lukuisia blogeja, jotka liittyvät omaan aiheeseen, huomaat, että monet niistä ovat hyvin samankaltaisia. Voi olla hirveän houkuttelevaa vain seurata sarjaa ja kopioida näitä omaa työtäsi varten. Mutta miksi ei ajatella laatikon ulkopuolella ja valita sen sijaan jotain aivan muuta. Lukijasi arvostavat varmasti työtäsi, ja sen seurauksena he todennäköisesti tarkastelevat asiaa tarkemmin. Loistavassa blogissa on kyse brändistä, joka on sekä mieleenpainuva että visuaalisesti vaikuttava. Jos markkinoit teknistä kovapuuta Torontoon pohjautuvaa yritystä, mieti teemaa, joka vetoaa lukijoihisi yhtä paljon kuin tuotteesi ja palvelusi. Koska jos he eivät, asiakasluettelosi on todella pieni.
Ja…
Olemme siis tarjonneet vain kolme tapaa, joilla voit tehdä blogistasi ikimuistoisen. Sinun tarvitsee vain mennä ulos ja valita ihanteellinen teemasi – Onnea!